Papers, magazines en artikelen675518-5-2019 23:59:502031htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Begrippenlijst881118-5-2019 23:59:504729htmlFalseaspxCurriculum Leerplan, een plan voor het leren. De begrippen 'curriculum' en 'leerplan' betekenen hetzelfde en zijn dus uitwisselbaar. Website artikelpagina
Introductie1283218-5-2019 23:59:501771htmlFalseaspxHet is aan scholen en leraren om voor alle leerlingen van hun school een samenhangend curriculum samen te stellen dat toekomstgericht is en gebaseerd is op een heldere schoolspecifieke visie. Website artikelpagina
Curriculaire spinnenweb: Wat moet en mag in het onderwijs1283318-5-2019 23:59:5064949htmlFalseaspxDe kern en de negen draden van het spinnenweb verwijzen naar tien onderdelen van het curriculum die elk een kernvraag over het (plannen van) leren door leerlingen betreffen. Website artikelpagina
Aan de slag1283418-5-2019 23:59:509064htmlFalseaspxHieronder vindt u een toolkit met instrumenten ter ondersteuning bij het doordenken van vraagstukken over het curriculum op micro-niveau (klas) en meso-niveau (school). De toolkit is geordend naar de draden van het curriculaire spinnenweb.Website artikelpagina
Professionaliseringsmodules1283518-5-2019 23:59:501603htmlFalseaspxSLO heeft een aantal - beproefde - modules ontwikkeld voor lerarenopleiders en nascholers. De modules kunnen worden ingezet om (aankomende) leraren te helpen bij het leren ontwikkelen van relevante en bruikbare onderwijsprogramma's/curricula.Website artikelpagina
Vakportalen1283618-5-2019 23:59:501092htmlFalseaspxEén overzichtelijke website waarop leraren en schoolleiders eenvoudig allerlei actuele, relevante en interessante inhoudelijke informatie over een bepaald vak of leergebied vinden, dat is de gedachte achter de vakportalen die SLO momenteel ontwikkelt. Website artikelpagina
Opleidersnetwerk1283718-5-2019 23:59:50945htmlFalseaspxHet opleidersnetwerk 'Curriculumontwikkeling door (aankomende) leraren' bestaat uit zo'n 20 lerarenopleiders en nascholers die gezamenlijk nadenken over optimalisering van het programma om aankomende leraren te leren om relevante en bruikbare...Website artikelpagina
Contactformulier1283918-5-2019 23:59:50230htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Contact1284118-5-2019 23:59:501172htmlFalseaspxWebsite artikelpagina