Papers, magazines en artikelen675513-7-2019 23:59:052114htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Begrippenlijst881113-7-2019 23:59:055252htmlFalseaspxCurriculum Leerplan, een plan voor het leren. De begrippen 'curriculum' en 'leerplan' betekenen hetzelfde en zijn dus uitwisselbaar. Website artikelpagina
Introductie1283213-7-2019 23:59:051812htmlFalseaspxHet is aan scholen en leraren om voor alle leerlingen van hun school een samenhangend curriculum samen te stellen dat toekomstgericht is en gebaseerd is op een heldere schoolspecifieke visie. Website artikelpagina
Curriculaire spinnenweb: Wat moet en mag in het onderwijs1283313-7-2019 23:59:0568119htmlFalseaspxDe kern en de negen draden van het spinnenweb verwijzen naar tien onderdelen van het curriculum die elk een kernvraag over het (plannen van) leren door leerlingen betreffen. Website artikelpagina
Aan de slag1283413-7-2019 23:59:059635htmlFalseaspxHieronder vindt u een toolkit met instrumenten ter ondersteuning bij het doordenken van vraagstukken over het curriculum op micro-niveau (klas) en meso-niveau (school). De toolkit is geordend naar de draden van het curriculaire spinnenweb.Website artikelpagina
Professionaliseringsmodules1283513-7-2019 23:59:051644htmlFalseaspxSLO heeft een aantal - beproefde - modules ontwikkeld voor lerarenopleiders en nascholers. De modules kunnen worden ingezet om (aankomende) leraren te helpen bij het leren ontwikkelen van relevante en bruikbare onderwijsprogramma's/curricula.Website artikelpagina
Vakportalen1283613-7-2019 23:59:051126htmlFalseaspxEén overzichtelijke website waarop leraren en schoolleiders eenvoudig allerlei actuele, relevante en interessante inhoudelijke informatie over een bepaald vak of leergebied vinden, dat is de gedachte achter de vakportalen die SLO momenteel ontwikkelt. Website artikelpagina
Opleidersnetwerk1283713-7-2019 23:59:05969htmlFalseaspxHet opleidersnetwerk 'Curriculumontwikkeling door (aankomende) leraren' bestaat uit zo'n 20 lerarenopleiders en nascholers die gezamenlijk nadenken over optimalisering van het programma om aankomende leraren te leren om relevante en bruikbare...Website artikelpagina
Contactformulier1283913-7-2019 23:59:05242htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Contact1284113-7-2019 23:59:051228htmlFalseaspxWebsite artikelpagina